ره‌آورد سفر ریاست جمهور به خراسان جنوبی؛
خراسان جنوبی سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی گفت: ره آورد سفر ریاست جمهور به استان خراسان جنوبی، ۶۳۰۰ میلیارد تومان منابع اعتباری دولتی و ۷۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ریالی در قالب ۲۸۵ طرح است.
کد خبر: ۱۰۱۵۴۸۱
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۹ 12 December 2021
 
حمید جهانشاهی، امروز شنبه ۲۰ آذر در نشست خبری تشریح دستاوردها و پیگیری‌های مربوط به سفر ریاست جمهور به استان با تبریک سالروز ولادت حضرت زینب کبری (س) و تقدیر از تلاش‌ها و ایثارگری‌های پرستاران و تلاشگران عرصه سلامت استان به ویژه در ایام مقابله با بیماری کرونا اظهار کرد: متعاقب سفر پر خیر و برکت آیت الله دکتر رئیسی ریاست محترم جمهور به استان در نوزدهم شهریورماه سال جاری، فرآیند پیگیری مصوبات به منزل آخر رسید و در جلسه ۱۶ آذر ماه سال جاری  در نهاد ریاست محترم جمهوری نهایی و قطعی شد.
 
وی با تأکید بر اینکه موضوعات مطروحه در سفر دکتر رئیسی به استان در قالب جلسات متعدد کارشناسی و مدیریتی در استان و مرکز دنبال گردیده بود، گفت: این موضوعات با نگاهی همه جانبه از سوی استاندار محترم، سازمان برنامه و بودجه کشور، وزارتخانههای ذیربط و نهادهای معین به جامعیت لازم رسید و در نهایت روز سهشنبه ۱۶ آذر ماه سال جاری  در محل نهاد ریاست جمهوری، در جلسه‌ای به ریاست جناب آقای دکتر مرتضوی معاون محترم اجرایی رئیس جمهور، وزرای محترم و جناب آقای دکتر قناعت استاندار محترم تصویب و برای اجرا ابلاغ خواهد شد.
 
جهانشاهی تصریح کرد: بر این اساس ۲۸۵ طرح پیشنهادی مورد توافق با دستگاههای اجرایی در سفر ریاست محترم جمهوری به مبلغ ۶۳۰۰ میلیاد تومان در بخش اعتبارات دولتی و ۷۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ریالی تماماً تصویب و نهایی شد.
 
وی افزود:  این مصوبات در دو قالب کمی و کیفی طبقهبندی میشوند که در بخش کمی عناوین پروژهها با ارقام ریالی و زمان پرداخت یک تا سه ساله مشخص شدهاند. همچنین بخش کیفی عمدتاً شامل تصویب مطالعه طرح‌های کلیدی و اثرگذار در استان، مجوزهای ماده (۲۳) طرحهای جدید و اختصاص امتیازات خاص به استان خراسان جنوبی در سنوات پیشِ رو است.
 
سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی با تأکید بر این نکته که در این مصوبات، عنایت ویژهای به تکمیل زیرساخت‌های استان همچون توسعه و تکمیل راهها( باندهای دوم)، تکمیل پروژه‌های آبرسانی و فاضلاب، توسعه و تکمیل بیمارستانها و مراکز بهداشتی و درمانی و سایر پروژه‌های فرهنگی، ورزشی، گردشگری و کشاورزی شده است، تصریح کرد: بنیاد مستضعفان و وزارت نفت در راستای مسئولیت اجتماعی و اعتبارات مرتبط با این موضوع حمایت ویژهای از استان به عمل آوردند و خارج از تمام مصوبات، اعتبارات قابل توجهی با پیشنهاد استاندار محترم به سرجمع منابع اعتباری استان تزریق خواهد شد.
 
وی با بیان اینکه در این جلسه مهم، کلیات طرح توسعه شهرستانهای نهبندان و سربیشه نیز مورد پذیرش قرار گرفت و مقرر گردید در دستورکار هیأت وزیران به عنوان مصوبهای جداگانه قرار گیرد، به موضوع مهم  پرداخت مطالبات پیمانکاران که از درخواست های دیگر استان بوده اشاره کرد و گفت:  در کنار این مصوبات و به صورت ویژهای با حمایت و پذیرش نهاد محترم ریاست جمهوری به دنبال تأمین منابع اعتباری برای پرداخت این مطالبات خواهیم بود.
 
جهانشاهی، توجه ویژه به بازارچه‌های مرزی و حمایت از مرزنشینان، اتصال به رینگ سراسری سوخت و فرآوردههای نفتی و انتقال آب به استان را از جمله محورهای  بسیار مهم گفتگوها و مصوبات آخرین جلسه برگزار شده در نهاد ریاست جمهوری برشمرد.
 
وی با اظهار این مطلب که توجه به مقوله گردشگری و موقعیت ممتاز کویر، بهرهگیری هرچه بیشتر از ظرفیت ماده (۵۶) قانون الحاق (۲) و منابع بانکی برای پیشبرد پروژههای عمرانی در قالب کنسرسیوم، تسهیلات معیشتی، اشتغال و مسکن، مشوق‌های سرمایه‌گذاری در محصولات استراتژیک، نگاه ویژه به پروژه راه آهن بیرجند-یونسی و تقریباً تمام مسائل کلیدی و اهمیتدار استان در مقطع زمانی فعلی،  از جمله سایر موضوعات مورد توجه در این جلسه مهم بود، گفت: تقریباً تمامی موضوعات با حمایت همهجانبه وزرای دولت مواجه شد.
 
وی با اعلام اینکه در بخش اعتبارات دولتی در اولین فاز ۳۵۰ میلیارد تومان به پروژه‌های تعریف شده اختصاص خواهد یافت، اظهار کرد: با عنایت ویژه رئیس جمهور، معاونین پرتلاش و وزرای هیأت دولت و همچنین استاندار، قدم‌های اثرگذار و امیدبخشی  برای توسعه استان برداشته خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار