امام جمعه کرمانشاه:
نماینده، ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه گفت: یکی از اهداف بعثت پیامبران، رهایی ملت‌ها از وابستگی و تاکید آن‌ها بر استعداد‌های مردم بود.
کد خبر: ۱۰۱۳۴۲۸
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۵ 03 December 2021

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه آیت الله مصطفی علما در خطبه های نماز جمعه که ظهر امروز در مسجد جامع شهر کرمانشاه برپا شد، اظهار کرد: همه مسلمین را به تقوا، پرهیزگاری و دوری از معصیت توصیه مینمایم، تقوا سرمایه انسانی است که در رأس تمام سرمایه‌ها قرار می‌گیرد، اگر تقوا باشد همه چیز وجود دارد و اگر تقوا نباشد، هیچ چیز نیست.

امام جمعه کرمانشاه در خصوص اهمیت ایام الله تصریح کرد: ایام الله به اندازه‌ای مهم است که خداوند در قرآن آن را متذکر شده است، ما نیز باید به این ایام توجه ویژه داشته و به خصوصیات و حالات رهبران توجه کنیم، همچنین باید از ایام الله در کتاب‌های درسی مدارس و دانشگاه‌ها یاد کرد تا جوانان و آیندگان از تجربیات گذشته استفاده کنند.

آیت الله علما در ادامه خطبه نماز جمعه بیان کرد: پیامبران آمدند تا ما را نجات دهند، فطرت انسان در تمام ادوار زندگی به جنگ حق علیه باطل اشاره میکند و باید دانست که این جنگ تا قیامت ادامه داشته و نمی‌توان برای پایان آن زمانی مشخص کرد، یکی از مهمترین اهداف پیامبران نجات مردم و ملت‌ها از وابستگی بود و این سیاستی است که امروز نیز برقرار است.

امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه دشمنان ایران در صدد وابسته کردن ایران از نظر سیاسی اقتصادی و نظامی به خودشان هستند، خاطر نشان کرد: در زمان رژیم پهلوی ایران در تمام زمینه‌ها به کشور‌های دیگر وابسته بود، اما رهبران انقلابی ما را از این وابستگی نجات دادند و به یافتن استعداد خود تاکید داشتند، تا جایی که امروزه سپاه، ارتش و نیروی دریایی ایران در جهان و منطقه حرف نخست را می‌زند.

نماینده، ولی فقیه از روز‌های ۱۵ خرداد، ۱۲ بهمن، ۲۲بهمن و ۸ سال دفاع مقدس به عنوان ایام الله یاد کرد و اضافه کرد: در این راه فشار‌ها و سختی‌هایی نیز وجود دارد، مطابق با فرموده رسول خدا (ص) نصرت توام با صبر است.

آیت الله علما با اشاره به نامه امیرالمومنین به امام حسن مجتبی (ع) از اهمیت تجربه سخن گفت و بیان کرد: تجربه علم بسیار مهمی است لذا استفاده از تجربه بر همگان واجب است.

آیت الله علما با اشاره به سخنان امیرالمومنین علی (ع) که تمام مسلمین جهان را به تقوا، انصاف و مروت دعوت کردند، تشریح کرد: تقوا گرچه اندک، باید پیشه شود و انسان به مرور به مراتب بالا و تعالی می‌رسد.

نماینده، ولی فقیه با اشاره به اینکه ۱۲ آذر ماه روز قانون اساسی است، متذکر شد: قانون اساسی از استحکام بالایی برخوردار است و توسط صاحبان نظر و در رأس آن‌ها مرحوم شهید بهشتی تنظیم شده است، همچنین ۱۲ آذر ماه روز جهانی معلولین است و همه موظف به کمک به این افراد هستیم.

آیت الله علما با اشاره به سخنان گهربار مقام معظم رهبری، تشریح کرد: مساجد باید مرکز تشکل‌ها باشد و جوانان در این مساجد خلاقیت خود را نشان داده و کرامت انقلاب را حفظ نمایند و دولت و مجلس باید به معیشت مردم توجه ویژه داشته باشند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار