نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی؛
نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:رفع محرومیت در ایلام نیازمند کار جمعی و همت مسئولان است و اساتید دانشگاهی و سایر مسئولان باید به دنبال ارائه راهکارهایی باشند که به توسعه استان کمک بیشتری کنند.
کد خبر: ۱۰۱۳۴۱۱
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۰ 03 December 2021

 به گزارش تابناک ایلام؛ علی اکبر بسطامی مطرح کرد: توسعه استان‌هایی همچون ایلام نیازمند تغییر اساسی در نظام بودجه ریزی کشور است زیرا اگر قانون در کشور به صورت مساوی اجرا شود وضعیت بسیاری از استان ها بخصوص استان‌های محروم بهتر خواهد شد.

وی  انجام مسئولیت اجتماعی شرکت های نفتی و گازی واقع در استان را بر اساس قانون لازم الاجرا دانست و گفت : اگر این شرکت‌ها به مسئولیت های اجتماعی خود پایبند باشند، بسیاری از مشکلات استان ایلام نیز مرتفع خواهد شد.

بسطامی مطرح کرد: شرکت‌های بزرگ نفت و گاز حتی مالیات‌های خود را در این استان پرداخت نمی‌کنند، در حالی که قرار بود امسال مالیات این شرکت‌ها در استان پرداخت شود.

وی ادامه داد:در سال جاری از اعتبارات پیوست قانون حدود ۷۰۰ میلیارد ریال، از اعتبارات متوازن حدود یک هزار میلیارد ریال و اعتبارات مناطق کمتر توسعه یافته حدود ۱۹۰ میلیارد ریال و در مجموع نزدیک یک هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای پروژه اتصال استان به شبکه ریلی در نظر گرفته شده است.

وی اظهار کرد:: عملیات اجرایی میدان نفتی چنگوله بدون دلیل کارشناسی معطل مانده بود که اکنون با نگاه مثبت وزیر جدید، از چند روز پیش وارد فاز اجرایی شد.

نماینده ایلام خاطرنشان کرد:حفاری شش حلقه چاه تولیدی، دو حلقه چاه تعمیری در میدان و یک حلقه چاه اکتشافی در نقطه "زینی‌" مابین آذر و چنگوله، احداث زیرساخت های لازم برای عملیات زمین شناسی و ارزیابی ارتباط دینامیکی میدان آذر و چنگوله برنامه‌ریزی شده است./ع

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار