امام جمعه یزد:
نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: دشمن تمام تلاش خود را برای عقب نگه داشتن ما در زمینه علم و فناوری و صنعت به کار گرفته است.
کد خبر: ۱۰۱۳۳۷۶
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۰ 03 December 2021

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، آیت الله محمدرضا ناصری که در جمع مردم بافق در مسجد جامع این شهر سخن می‌گفت، با بیان اینکه مردم بافق از مردم صبور در برابر مسائل مختلف بوده اند، افزود: جوانان خوب و انقلابی بافق در هر مرحله از انقلاب حضوری موثر و سازنده در همه عرصه‌ها داشته و حرکات بسیار خوبی در زمینه‌های مختلف فرهنگی، جهادی، اجتماعی، عمرانی و ... انجام داده‌اند.


وی گفت : ذخائر معدنی فراوان در بافق از عنایت‌های خداوند به این شهرستان است و امیدواریم با برنامه‌های دولت، کمک مسئولان و همراهی مردم، جدیت و تلاش و کوشش برای پیشرفت عمرانی و فرهنگی بافق و استان یزد افزایش یابد و شاهد حرکت جهادگونه برای پیشرفت این شهرستان باشیم.


امام جمعه یزد در زمینه ایجاد حرکتی انقلابی و تحولی بزرگ در آموزش و پرورش ابراز امیدواری کرد و گفت: اکنون دورانی است که دشمن از هر جهت سنت‌های خوب و فرهنگ ما را مورد هجمه قرار داده و تمام تلاش خود را برای عقب نگه داشتن ما در زمینه علم و فناوری و صنعت به کار گرفته و این موضوع را از ۱۰۰ سال پیش با سیستم آموزشی فاقد تفکر، تعقل و تدین آغاز کرده است.


آیت الله ناصری تصریح کرد: مسئولان آموزش و متولیان این حوزه همچنین مسئولان فرهنگی باید روی این موضوع کار کنند و با ایجاد تحول در آموزش‌ها و باز گرداندن سه اصل تفکر، تعقل و تدین به سیستم آموزشی، زمینه پیشرفت جوانان و کشور را فراهم کنند.


وی بر دقت در به کارگیری مربیان در مهدکودک‌ها تاکید کرد و گفت: مسئولان امر باید در شهرستان‌ها به شکل جدی روی این موضوع کار کنند و برای تقویت نیروی آینده که باید دارای ویژگی تخصص و تدین باشد، تلاش کرده و فرزندان ما را از دوران کودکی متعهد و متدین تربیت نمایند.


امام جمعه یزد افزود: کشور ما نیازمند نیروی متخصص و متدین و متعهد است و همه متولیان آموزشی در تمامی مقاطع تحصیلی از مهدکودک تا دانشگاه‌ها در این زمینه مسئولیت دارند.


نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه جمعیت کشور و استان ما به سمت پیری می‌رود، گفت : همه باید برای ترویج ازدواج به موقع، فرزندآوری و تربیت فرزندان بر اساس سبک زندگی اسلامی تلاش کنیم.


وی گفت: کار‌های عمرانی و اقتصادی در جای خود بسیار لازم است، اما این‌ها نباید جای کار فرهنگی و دینی را بگیرد و مسئولان امر باید در این زمینه جدی کار کنند.


آیت الله ناصری ادامه داد: دشمن برای همه ابعاد زندگی ما برنامه ریزی کرده و باید مراقب باشیم نتواند به اهداف خود دست پیدا کند. خانواده‌ها هم مقابله با حرکات و هجمه‌های دشمن را از خانه و خانواده آغاز کنند.


وی تصریح کرد: اگر به فکر مسائل فرهنگی، دین و آینده و سازندگی کشور نباشیم، صدمات جدی خواهیم خورد. اکنون شرایط فراهم شده و دولت برای انجام این برنامه‌ها پای کار است و با توجه به اینکه مسائل فرهنگی همواره دغدغه رهبر معظم انقلاب به شمار می آید، باید همه پای کار بیاییم و تمام تلاش خود را برای امور فرهنگی و دینی به کار بگیریم.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار