رئیس بخش عفونی بیمارستان ولیعصر (عج): 
رئیس بخش عفونی بیمارستان ولیعصر (عج) بیرجند گفت: وضعیت بیماری کرونا در روزهای اخیر نسبتا با ثبات است و افزایش نسبی خفیف دارد.
کد خبر: ۱۰۱۲۱۳۰
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۶ 27 November 2021
 
دکتر "مسعود ضیایی" افزود: هرچند در موارد بیماری بعد از فروکش پیک ششم، روند افزایشی اتفاق افتاد اما در حال حاضر با واکسیناسیونی که انجام شده، موارد بیماری به طور تقریبیثابت است و افزایش نسبی خفیف دارد.
وی درباره علل افزایش نسبی خفیف کرونا به دورهمی ها و بی توجهی به پروتکل ها اشاره کرد و یاداور شد: با زدن واکسن هم امکان ابتلا وجود دارد اما بر اساس تحقیقات افرادی که واکسینه نشدند ۶ برابر بیشتر از افراد واکسینه به بیماری مبتلا می شوند و ۱۴ برابر بیشتر فوت می کنند.
وی بر این اساس تزریق واکسن و تکمیل واکسیناسیون برای افرادی که نوبت دوم را زدند یا افرادی که واجد شرایط برای نوبت سوم هستند را توصیه کرد.
وی همچنین با اشاره به بازگشایی مدارس از والدین خواست در صورت مشاهده علایم در فرزندان خود موارد را سریع به مسئولان بهداشتی مدرسه اطلاع و از حضور فرزند خود در مدرسه خودداری کنند.
وی همچنین تصریح کرد: مسئولین مدرسه هم برای تامین موارد بهداشتی از قبیل ماسک و رعایت پروتکل ها را بر اساس بخشنامه وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت اقدام کنند.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد با تکمیل واکسیناسیون و دسترسی به داروهای جدید بتوان به دوران قبل از کرونا نزدیک شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار