91 هزار دانش آموز سر کلاس درس نشستند
پروین پناهنده- اعلام خبر "آموزش حضوری مدارس دوره ابتدایی و متوسطه اول از اول آذر ماه" هر چند با ارائه برنامه و الگوهایی برای تضمین سلامت دانش آموزان همراه شد اما همچنان دل نگرانی های والدین ادامه دارد و برخی از آن ها آموزش مجازی را با تمام نقاط ضعف و چالش هایی که دارد، ترجیح می دهند.
کد خبر: ۱۰۱۱۵۳۰
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۰ 24 November 2021
 
رفع تکلیف در رعایت پروتکل ها!
 
مادر یک دانش آموز دوره ابتدایی در گفت و گو با خبرنگار "تابناک"  با تاکید بر نظارت جدی و مستمر مدیران و معلمان مدارس بر رعایت پروتکل های بهداشتی  می گوید: رعایت دستور العمل های بهداشتی برای دانش آموزان دوره ابتدایی آن طور که باید، ملموس نیست و این موضوع موید اهمیت نظارت جدی تر مسئولان دوره ابتدایی در مقایسه با دوره متوسطه است.
او با استناد به مشاهدات خود ادامه می دهد:‌ برخی دانش آموزان برای رفع تکلیف ماسک می زنند طوری که دهان و بینی آن ها کامل پوشیده نیست یا هنگام صحبت کردن ماسک خود را بر می دارند و فاصله گذاری را رعایت نمی کنند و بر این اساس لازم است مدارس آموزش پروتکل های بهداشتی را در اولویت قرار دهند.
 
وجدان، وجدان، وجدان 
 
مادر دانش آموز دیگری هم در گفت و گو با خبرنگار "تابناک"  با تاکید بر ممانعت جدی مدارس از حضور دانش آموزان دارای علایم و بیماری بر نقش موثر والدین در این زمینه تاکید دارد و این مسئله را وجدانی می داند.
او می گوید: متاسفانه برخی والدین با وجود آگاهی از بیماری فرزندانشان با این توجیه که علایم جدی نیست و یا با توجیه حساسیت فصلی فرزندانشان را راهی مدرسه می کنند که بسیار خطرساز است.
او همچنین با اشاره به شیوع کرونا و فصل آنفلوآنزا، سرماخوردگی و بیماری های ویروسی دیگر تاکید دارد: مدارس باید نسبت به تهویه کلاس ها توجه جدی تری داشته باشند.
 
دلشوره و خبرهای تلخ 
 
مادر یک دانش آموز دوره متوسطه که بر اساس بخش نامه مدرسه فرزندش باید 2 روز در هفته در کلاس درس حاضر شود هم معتقد است تعامل و مسئولیت پذیری دانش آموزان، والدین و مسئولان مدارس در رعایت دستورالعمل های بهداشتی زمینه ساز آموزش حضوری است.
او در گفت و گو با خبرنگار "تابناک"‌ از برخی اخبار فضای مجازی مبنی بر مبتلا شدن دانش آموزان به کرونا با حضوری شدن مدارس و افزایش آمار و ... هم صحبت می کند و دل نگرانی والدین از حضوری شدن مدارس را طبیعی می داند.
او بر این اساس رسالت خطیر مسئولان مدارس برای تضمین سلامت دانش آموزان را مورد تاکید قرار می دهد.
 
ابلاغیه بازگشایی مدارس
 
به گزارش "تابناک خراسان جنوبی"‌ در خیل دلشوره ها ی والدین از حضوری شدن مدارس دوره ابتدایی و متوسطه اول از اول آذر ماه معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان جنوبی از ارسال ابلاغیه بازگشایی مدارس از ابتدای آذرماه برای تمام مدارس خبر داد و گفت:‌ قبل از این نیز با مدیران مناطق جلسات متعددی برگزار شده است.
"رضا یکه خانی" با اشاره به حضور ۹۱ هزار دانش آموز ابتدایی و متوسطه اول به صورت هوشمند و با رعایت پروتکل های بهداشتی در مدارس استان از اول آذر ماه همزمان با سراسر کشور گفت: بیش از ۲۸ هزار دانش آموز متوسطه اول و ۶۳ هزار دانش آموز ابتدایی به ترتیب در ۷۲ و ۲۳۶ مدرسه شهری استان با رعایت پروتکل های بهداشتی در کلاس ها حضور یافتند.
 
تشکیل کمیته سلامت 
 
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی  در ادامه از تشکیل کمیته سلامت در مدارس خبر داد که  روزانه بر رعایت پروتکل های بهداشتی نظارت دارد.
"یکه خانی" در ادامه یکی از شاخص های بازگشایی مدارس را فاصله گذاری اجتماعی به صورتی که فاصله هر دانش آموز از دیگر دانش آموزان ۱.۵ متر و شاخص دوم را در نظر گرفتن ۲.۲۵ مترمربع سرانه مساحتی برای هر دانش آموز اعلام کرد.
به گفته وی با در نظر گرفتن این شاخص ها در تشکیل کلاس ها محدودیت جمعیت وجود ندارد و تناسب بین تعداد دانش آموزان و مساحت در نظر گرفته شده حائز اهمیت است و در صورت نیاز دانش آموزان گروه بندی می شوند.
وی در مورد ساعت حضور دانش آموزان در کلاس های درس توضیح داد: برای حضور دانش آموزان در کلاس ها بین ۴۵ تا ۶۰ دقیقه و آموزش مجازی بین ۳۰ تا ۳۵ دقیقه توصیه شده  که البته قابل انعطاف است.
وی یادآور شد: در برخی از مدارس در صورت نیاز گروه بندی انجام می شود و عده‌ای آموزش را به صورت حضوری و برخی به صورت مجازی  دریافت می کنند.
 
تضمین سلامت دانش آموزان
 
به گزارش فارس معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی درباره تهویه هوای کلاس ها گفت: کلاس های درس باید دارای پنجره بازشو باشند تا زمان استراحت دانش آموزان پنجره ها باز و تهویه کلاس صورت گیرد.
"یکه خانی" تصریح کرد:  دانش آموزانی هم که  به هر دلیلی بیماری زمینه ای و واگیردار داشته و تحت درمان باشد ملزم به مراجعه به مدرسه نیستند.
وی در پایان به خانواده ها تضمین داد مدارس محل امنی برای دانش آموزان است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار