مدیرکل بهزیستی استان خراسان جنوبی در زمینه خدمات‌دهی در زمستان به معتادان و کارتن‌خواب‌ها، گفت: به طور میانگین هر شبانه روز ۲۱ معتاد کارتن خواب در مراکز سرپناه شبانه استان یا shelter پذیرش می‌شوند که این تعداد در فصول سرد سال رو به افزایش می‌رود.
کد خبر: ۱۰۱۱۴۹۶
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۶ 24 November 2021
 
عرب نژاد اظهار داشت: با شروع فصل سرما به طور میانگین هر شبانه روز ۳۰ معتاد کارتن خواب در مرکز سرپناه شبانه پذیرش و به آنان خدمات داده می‌شود.
وی با بیان اینکه در شهر بیرجند یک مرکز سرپناه شبانه یا shelter برای مردان دایر است، عنوان کرد: این مرکز در فصول دیگر نیز فعال است، اما استقبال معتادان کارتن خواب با توجه به سردی هوا در این روز‌ها بیشتر است و در ایام بهار و تابستان بیشتر در پاتوق‌ها یا سایر مناطق جهت اسکان حضور دارند. به گفته وی تعداد زنان بی سرپناه نیز خیلی اندک است که در صورت نیاز در مرکز کنترل و کاهش آسیب بهزیستی استان ساماندهی و نگهداری خواهند شد.
 
ارائه خدمات در مراکز بهزیستی
 
مدیرکل بهزیستی استان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه برای پذیرش این افراد در این مراکز نیازی به معرفی نامه و مدارک نیست، بیان کرد: این افراد بعد از ورود به مرکز حق استعمال مواد مخدر را ندارند و به آنان خدماتی برای کاهش آسیب مانند بسته‌های بهداشتی، شام، استحمام و صبحانه ارائه می‌شود.
عرب نژاد با بیان اینکه ساعت پذیرش در این مراکز از ساعت ۱۶ تا ۸ صبح روز بعد است، گفت: بسیاری از مراکز حوزه درمان و کاهش آسیب توسط بخش غیر دولتی و از طریق بخش خصوصی چه به شکل حقیقی و چه حقوقی واجد الشرایط اداره و مدیریت می‌شوند، که به ازای هر نفر شب مبلغ ۱۶ هزار تومان به مؤسسه طرف قرارداد یا تفاهم نامه پرداخت می‌شود. به گفته وی در این مراکز علاوه بر خدمات فوق برابر اقدامات مددکاری و روانشناسی، ارتباط‌گیری با سایر سیستم‌های درمانی و حمایتی و در صورت امکان مذاکره با خانواده این افراد یا سایر افراد مهم جهت بازگشت فرد به شرایط بهتر نیز انجام می‌شود. وی از خیران و افرادی که از تمکن مالی بالایی برخوردار هستند دعوت کرد تا در موضوع درمان و کاهش آسیب اعتیاد به بهزیستی کمک کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار