در راستای پایداری جریان برق در فصل زمستان صورت گرفت:
معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی از آغاز عملیات تعدیل روشنایی معابر شهری، برون شهری و پارک ها با همکاری ادارات حمل و نقل جاده ای و شهرداری ها در راستای مدیریت پیک بار فصل زمستان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۱۱۳۲۲
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۴ 23 November 2021
 
هادی منصوریان گفت: با توجه به کاهش دما و آغاز سرما و یخبندان و افزایش برودت هوا و در نتیجه افزایش مصرف گاز و از سوی دیگر محدودیت تامین سوخت نیروگاه ها، ضرورت دارد برای پیش گیری از قطع برق و خاموشی ناشی از کمبود سوخت به نیروگاه ها اقدامات لازم در این خصوص صورت پذیرد.
معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع برق استان  خراسان جنوبی به اقدامات صورت گرفته توسط شرکت توزیع برق درخصوص مدیریت مصرف در فصل زمستان اشاره کرد و افزود: در راستای هفتمین اقدام فراگیر گذر از پیک زمستان که هفته گذشته همزمان با سراسر کشور در استان خراسان جنوبی انجام شد 2600 چراغ درون شهری و 350 دستگاه چراغ بین شهری با همکاری اداره حمل و نقل جاده ای تعدیل شد.
وی گفت: در راستای این طرح که ازابتدای مهرماه سال 99درجریان است تاکنون کاهش مصرف روشنایی تعداد یک هزار و8750 چراغ درون شهری، 2550 چراغ بین شهری، 2200 چراغ در پارک ها و 499 چراغ در سایر مناطق به منظور پایداری جریان برق در استان انجام شده است.
منصوریان یکی از برنامه های آینده این شرکت را در زمینه اصلاح روشنایی معابر، تبدیل چراغ های گازی موجود در شبکه با چراغ های پربازده عنوان کرد و افزود: این چراغ ها در آینده نزدیک، در شبکه های توزیع نصب و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.
معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق  خراسان جنوبی شناسایی و جمع آوری رمز ارزهای غیرمجاز را از دیگر اقدامات شرکت جهت مدیریت بار برشمرد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون در 45 نقطه استان تعداد 562 دستگاه ماینر غیر مجاز به ظرفیت 1180 کیلووات با همکاری نیروی انتظامی، دستگاه های اطلاعاتی و گمرکات استان کشف و متخلفین به مراجع قضایی معرفی شدند.
وی با اشاره به این نکته که استخراج رمز ارز به صورت غیر مجاز علاوه بر وارد نمودن خسارت به تجهیزات برقی مشترکین، احتمال خاموشی های گسترده را افزایش می دهد بر ضرورت همکاری شهروندان در شناسایی مراکز غیر مجاز استخراج رمز ارز تاکید و ازهم استانی های عزیز تقاضا کرد که موارد مشکوک به استفاده از رمز ارز غیر مجاز را به شماره ۶-۳۲۴۰۰۵۸۵-۰۵۶ اطلاع و تا سقف 20 میلیون تومان از پاداش نقدی بهره مند شوند.
منصوریان همچنین به فرهنگ سازی مدیریت مصرف در بین مردم تاکیدکرد و گفت: تعویض لامپ های قدیمی با لامپ های LED، بازبینی نوار لاستیکی در یخچال، استفاده از نور طبیعی در روز، تنظیم اسپیلت گرماساز روی 25 درجه و استفاده ازلباس گرم مناسب زمستانی در منزل از جمله ساده ترین و موثرترین راهکارهای کاهش مصرف برق در زمستان می باشد.
معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق  خراسان جنوبی  به ساختمان هایی که در حال حاضر از روشنایی تزئینی استفاده می کنند اشاره کرد و افزود: مصرف این ساختمان ها حدود 1.4 تا 1.5 مگاوات در شهر بیرجند است که بامصرف یکی از بزرگترین واحدهای تولیدی در استان برابری می کند.
 
وی همکاری سپاه و بسیج با اداره برق را یکی از اقدامات و طرح های موثر در راستای فرهنگ سازی مصرف برق برشمرد و ادامه داد: دعوت به مصرف بهینه با  تشکیل گروه های همیار و گشت‌های رضویون برای ارتباطات چهره به چهره با مشترکین پرمصرف به‌ویژه در اماکن عمومی، مجتمع‌های تجاری اداری و آپارتمانی به‌صورت محله محور و نظارت میدانی توسط نیروهای مردمی بسیج و شرکت برق بر مصرف برق بیلبوردها و تابلوهای تبلیغاتی، روشنایی تزئینی میادین و پارکها در حال انجام است.
 
مهندس منصوریان باتاکید بر ارتباط مستقیم برق و گاز تاکید کرد: با توجه به اینکه اولویت دولت در فصل زمستان  تامین گاز پایدار مشترکین است لذا از هم استانی های گرامی تقاضا می شود با مصرف بهینه برق، در گرم ماندن محیط خانه های مردم، صنعت برق و گاز را یاری کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار