مدیرعامل جمعیت هلال احمر
۲۴ پایگاه ثابت، چهار پایگاه موقت، دو تیم آنست و تیم واکنش سریع در طرح زمستانه راهداری و پلیس در خراسان جنوبی راه اندازی شد.
کد خبر: ۱۰۱۱۰۲۲
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۹ 22 November 2021


مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان از اجرای طرح امداد و نجات زمستانهراه اندازی 31 پایگاه ثابت، موقت و واکنش سریع در طرح زمستانه از ابتدای آذر ماه سال جاری در استان خبر داد و گفت: این طرح با توجه به شرایط جوی تا پایان اسفند ماه ادامه دارد.
محمدرضا رضایی افزود: تعداد ۱۴۰ نفر نجاتگر در پایگاه‌های امداد، دو نفر خلبان، یک نفر مهندس پرواز و ۴۰ نفر نجاتگر آنکال در اجرای این طرح همکاری می‌کنند.
وی سیلاب، گرفتاری خودرو‌ها در برف، آبگرفتگی منازل، حوادث کوهستانی، محاصره شدن روستا‌ها در برف و سیلاب را از جمله حوادث زمستانی عنوان کرد و افزود: نیرو‌های امدادی هلال احمر در راستای رسیدگی به حوادث احتمالی به صورت شبانه روزی در آماده باش کامل هستند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از فعالیت تیم امداد هوایی با یک فروند بالگرد در اجرا و برگزاری این طرح خبر داد و گفت: ۴۶ دستگاه خودرو شامل خودروی نجات، آمبولانس و ده دستگاه موتور تریل نیز برای اجرای طرح زمستانه در حوادث به‌کارگیری می‌شود.
وی با اشاره به اینکه در این طرح همچنین تعداد ۶۰ خودرو شامل انواع خودرو سبک و سنگین بعنوان پشتیبان آماده به کارگیری است، گفت: با توجه به شیوع کرونا، در همه شهرستان‌ها به ویژه در نقاط دارای گردنه‌های برفگیر نیز بستر مناسبی برای اسکان اضطراری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فراهم شده است.
رضایی از هموطنان خواست در صورت قرار گرفتن در شرایط اضطراری عمومی یا پیچیده انواع حوادث و سوانح طبیعی، غیرطبیعی و انسان ساخت با شماره اضطراری ملی ۱۱۲ تماس بگیرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار