شهردار تاکید کرد:
شهردار بیرجند توجه به گردشگری مذهبی را مورد تاکید قرار داد.
کد خبر: ۱۰۱۰۰۸۵
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۶ 18 November 2021
 
دکتر "مهدی بهترین" در دیدار با رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه استان گفت: با توجه به وجود بقاع متبرکه و امام زادگان متعدد در استان و شهر بیرجند، توجه به گردشگری مذهبی باعث رونق شهر و استان خواهد شد.
وی با تاکید بر خواهر خواندگی بیرجند و شهرهای مذهبی مانند کربلا و نجف اظهار کرد: از طریق خواهرخواندگی و تعاملات فرهنگی می توان داشته‌های فرهنگی، ارزشی و بومی را به دنیا نشان و اشاعه داد.
وی تاکید کرد: در شرایطی که باید از همه ابزارهای موجود برای رشد و توسعه شهر بیرجند بهره برد، ارتباطات خواهرخواندگی به عنوان یک ابزار ویژه برای تحقق این هدف مورد نظر است.
وی همچنین گردشگری سلامت و استفاده از ظرفیت های درمان استان در راستای جذب بیماران کشورهای همسایه را یک ضرورت دانست و تصریح کرد: ﮔﺮدﺷﮕﺮی ﺳﻼﻣﺖ و ﺗﻮرﯾﺴﻢ درﻣﺎﻧﯽ ﻣﯽ ﺗﻮاﻧﺪ ﻧﻘﺸﯽ موثر در ﺗﻮﺳﻌﻪ ﮔﺮدﺷﮕﺮی اﯾﻔﺎ کند. 
شهردار بیرجند با بیان این که استفاده از پتانسیل‌های شهرهای دنیا و تجربیات آنان در مدیریت شهری مدنظر است، افزود: استفاده از تجربیات سایر کشورها در بازیافت زباله و تفکیک در مبدا زباله یکی از اولویت های شهرداری بیرجند است .
در پایان این دیدار رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه استان هم بر انجام دیپلماسی فعال در زمینه اولویت های مطرح شده اعلام آمادگی کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار