رییس گروه پیش‌بینی و صدور پیش‌آگاهی‌های جوی اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی
بارش نخستین برف پاییزی برخی مناطق و ارتفاعات خراسان جنوبی را سفیدپوش کرد و کاهش دما در این استان تا پایان هفته جاری قابل ملاحظه است.
کد خبر: ۱۰۰۹۸۶۴
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۹ 17 November 2021


رییس گروه پیش‌بینی و صدور پیش‌آگاهی‌های جوی اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: به دنبال فعالیت توده هوای ناپایدار جوی که از روز گذشته در استان آغاز شد بارش برف موجب سفیدپوش شدن برخی مناطق به‌ویژه ارتفاعات طبس و فتح‌آباد فردوس شده است.
جواد نخعی روز چهارشنبه افزود: مطابق با تصاویر ماهواره‌ای و الگوی نقشه‌های پیش‌یابی هواشناختی، این ناپایداری جوی تا امشب ادامه دارد و برای نیمه شمالی و برخی از نقاط شرق و مرکز استان بارش باران و برف پیش‌بینی می‌شود.
وی بیان کرد: بارش برف بیشتر در ارتفاعات و مناطق کوهستانی به‌ویژه در گردنه‌های شمال استان شامل شهرستان‌های سرایان، فردوس و زیرکوه مورد انتظار است.
رییس گروه پیش‌بینی و صدور پیش‌آگاهی‌های جوی اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: طی ۲۴ ساعت آینده روند کاهش محسوس و قابل ملاحظه دما (تا ۱۲ درجه) را شاهد خواهیم بود و تشدید سرما و یخبندان شبانه تا پنجشنبه قابل پیش‌بینی است.
وی با اشاره به صدور هشدار سطح زرد هواشناسی در هفته جاری افزود: لغزندگی و یخ‌زدگی معابر، احتمال جاری شدن روان‌آب به‌طور موقت، کاهش دید به دلیل تشکیل مه در مناطق کوهستانی، افزایش مصرف حامل‌های انرژی و احتمال خسارت به بخش کشاورزی از پیامدهای این ناپایداری جوی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار