در شورای ترافیک استان مطرح شد:
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: معابر بافت مرکزی شهر بیرجند تا پایان سال دستخوش تغییر و تحول می شود.
کد خبر: ۱۰۰۸۲۵۹
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۵ 10 November 2021
 
به گزارش خراسان جنوبی "محمد فرهادی" در شورای هماهنگی ترافیک استان موضوع یک طرفه کردن معابر را بحثی چند وجهی خواند که باید با لحاظ تمام مباحث اجتماعی انجام شود.
 وی یک طرفه کردن برخی معابر موجود در بافت مرکزی شهر بیرجند را مطالبه مردم و از موضوعات مطرح در شورای ترافیک استان نام برد و به طرح این موضوع در جلسات گذشته شورا اشاره کرد.
وی گفت: با توجه به انجام  مطالعات طرح جامع حمل و نقل بیرجند، شهرداری مکلف شد تحقیقات لازم برای تغییر و تحول در مسیرهای بافت مرکزی شهر را مورد بررسی قرار دهد.
وی ادامه داد: بر همین اساس شهرداری بر اساس آمار تردد محورهای مختلف این بافت، ۳ طرح را در راستای یک طرفه کردن معابر مورد تحلیل و بررسی قرار داده است.
به گفته وی یکی از این طرح ها توسط مشاور طرح جامع ارائه شد، طرح دوم مربوط به گذشته و طرح سوم نیز ترکیب این دو است که محاسن و معایب هر ۳ مورد در جلسه مورد نقد و بررسی اعضای شورا قرار گرفت.
وی افزود: با لحاظ تأثیراتی که هر طرح بر مسایل اجتماعی معابر مدنظر دارد، اعضا با طرح ترکیبی موافقت کردند و اجرای آن در دستور کار حوزه های متولی قرار گرفت.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار با تاکید بر این که اجرای این طرح به زیرساخت هایی نیاز دارد، گفت: با تشکیل کمیته ای با محوریت فرمانداری و با حضور شورا، شهرداری و پلیس راهور ، عملیات اجرایی این طرح پایه ریزی می شود.
"فرهادی" ابراز امیدواری کرد با اجرای این طرح، بهبود ترافیک در معابر بافت مرکزی شهر بیرجند، تسهیل آمد و شد مردم و رونق کسب و کار اصناف محقق شود.
وی ، مشکل ترافیک را از معضلات طولانی مدت این معابر عنوان کرد و یاداور شد: در این طرح، خیابان های آیت ا... طالقانی، شهدا، حکیم نزاری، شهید منتظری، شهید مطهری، انقلاب و ۱۷ شهریور مورد مطالعه آماری و فنی قرار گرفته است.
وی تصریح کرد: با تامین زیرساخت های لازم، موضوع یکطرفه شدن این معابر تا پایان سال عملیاتی می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار