معاون آموزش متوسطه استان :
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: مدارس این استان مجوز فعالیت مستمر را ندارند و تا زمانی که در مورد واکسیناسیون همگانی اطمینان حاصل نشود، خود را مجاز به بازگشایی نمی‌دانیم.
کد خبر: ۱۰۰۳۱۷۲
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۸ 20 October 2021
 
رضا یکه‌خوانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون ۶۲ درصد دانش‌آموزان استان خراسان جنوبی غالبا در دوره دوم متوسطه دز اول واکسن کرونا را دریافت کردند.
 
وی گفت: بازگشایی مدارس در استان تابع مصوبات ستاد ملی و استانی کرونا است و تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر فعالیت مستمر مدارس جز برگزاری کلاس‌های تقویتی و جبرانی نداشتیم که این کلاس‌ها هم با هدف رفع اشکال و عقب ماندگی با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار شده است.
 
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اظهار داشت: مدارس روستایی و عشایری زیر ۱۵ نفر از مهر ماه بازگشایی شدند و قرار است مدارس زیر ۳۰۰ نفر از ابتدای آبان ماه طبق مصوبات ابلاغی فعالیت خود را آغاز کنند و مدارس بالای ۳۰۰ نفر از هفته سوم آبان ماه فعالیت خواهند کرد.
 
وی افزود: مطابق با بخشنامه‌ها در هنرستان‌ها کلاس‌های کارگاهی و عملی و آزمایشگاه‌های متوسطه اول در این مدت فعالیت کردند اما بازگشایی سایر حوزه‌ها فقط با ابلاغ بخشنامه از سوی ستاد ملی و استانی و ابلاغ به مدارس امکانپذیر است.
 
یکه‌خوانی گفت: در ارتباط با واکسیناسیون دانش‌آموزان ابتدایی هنوز برنامه مورد وثوق به جهت بی‌ضرر بودن ابلاغ نشده اما اگر ستاد ملی و استانی به این نتیجه برسند واکسیناسیون به دوره ابتدایی هم تسری پیدا خواهد کرد.
 
سال تحصیلی ۱۴۰۱- ۱۴۰۰ همزمان با سراسر کشور سوم مهر ماه در ۱۲ منطقه آموزشی و ۲ هزار و ۷۰۰ مدرسه خراسان جنوبی آغاز شد و بیش از ۸۰ هزار دانش‌آموز دختر و پسر دوره‌های مختلف تحصیلی در کلاس‌های حضوری مدارس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی شرکت کردند.
 
براساس دستورالعمل‌های ابلاغی، دانش‌آموزان در مدارس روستایی و عشایری، رشته‌های فنی هنرستان‌ها و پایه اول کمتر از ۱۵ دانش‌آموز به‌صورت حضوری در کلاس‌های درس حاضر شدند و بقیه مدارس نیز قرار است به‌طور تدریجی و همزمان با پیشرفت برنامه واکسیناسیون همگانی تا آبان ماه بازگشایی شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار