رئیس دانشگاه علوم پزشکی خبر داد:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از افزایش بیماران کرونایی در استان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۰۲۹۳۲
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۴ 19 October 2021


دکتر "محمد دهقانی فیروزآبادی" با ابراز تاسف از افزایش مراجعه بیماران سرپایی و همچنین بستری های ناشی از بیماری کرونا از هفته گذشته گفت: این روند موجب شد خراسان جنوبی در ردیف ۷ استانی که روند افزایشی بیماری کرونا مجدد در آن مشاهده شده است، قرار بگیرد. وی ابراز امیدواری کرد: روند افزایشی تداوم نداشته باشد.
وی کاهش چشمگیر رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح کشور و همچنین استان که در حوزه های مختلف به ۴۵ تا ۴۶ درصد رسیده را زنگ خطر و هشداری دانست.
وی تصریح کرد: در صورت ادامه این روند و  عدم بهبود رعایت پروتکل ها، روند افزایشی ادامه خواهد داشت و در هفته های آینده پیک مجدد بیماری کرونا در استان اتفاق خواهد افتاد.
وی در پایان تاکید کرد: رعایت پروتکل های بهداشتی، پرهیز از دورهمی و شب نشینی ها،  رعایت فاصله گذاری، استفاده از ماسک و تکمیل پوشش واکسیناسیون می تواند از روند افزایشی بیماری جلوگیری کند.
وی گفت: طی روز های اخیر با وجود تامین واکسن کافی و تنوع انواع واکسن که در مراکز وجود دارد، میزان مراجعه کاهش پیدا کرده و از ظرفیت های مناسبی که ایجاد شده به خوبی استفاده نمی شود.
وی تاکید کرد: با توجه به اینکه به زودی طرح مدیریت هوشمند با بازگشایی مدارس در کشور اتفاق خواهد افتاد، محدودیت هایی برای کسانی که واکسیناسیون را انجام ندادند ایجاد خواهد شد.
وی بر این اساس از افرادی که واکسیناسیونشان را انجام نداده اند، خواست در اسرع وقت بدون نیاز به نوبت به مراکز واکسیناسیون مراجعه و واکسیناسیونشان را انجام دهند تا هم خودشان ایمن شوند و هم ایمنی جمعی در استان اتفاق بیفتد و شاهد پیک مجددی از بیماری کرونا در سطح استان نباشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار