مدیرکل کمیته امداد خراسان‌ جنوبی عنوان کرد:
صباغی _مدیر کل کمیته امداد خراسان جنوبی با بیان اینکه طرح پرداخت صدقه از طریق کد QR در خراسان جنوبی اجرا می شود، گفت: در راستای توسعه روش های نوین دریافت کمک های مردمی در بستر الکترونیکی کد QR به زودی بر روی صندوق های صدقات سطح استان نصب و اجرا می شود.
کد خبر: ۱۰۰۰۷۱۶
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۴ 11 October 2021

 

 رضا سلم آبادی روز گذشته در نشست خبری یادآور شد:در ۶ ماهه سال جاری بالغ بر ۸۴ میلیارد و ۴۵۲ میلیون تومان کمک های مردمی در استان جمع آوری شده است
وی با بیان اینکه تا پایان سال جاری در استان باید ۸۱ هزار و ۵۱۲ مشترک الکترونیکی صدفات جذب شود، افزود: این موضوع با هدف افزایش جذب کمک های مردمی در بستر روش های نوین الکترونیکی و همچنین حفظ و افزایش ضریب نفوذ مشترکین خواهد بود.
به گفته وی در این طرح خیرین قابل شناسایی برای تخلیه الکترونیکی صندوق های صدقات مشترکین و خیرین به صورت غیرحضوری انجام خواهد شد.
 
صدقه یا کد اختصاصی بر روی گوشی
وی خاطر نشان کرد: تمامی مشترکان صندوق صدقات و نیکوکاران می‌توانند با داشتن کد QR اختصاصی خود و با استفاده از گوشی تلفن همراه به‌ آسانی اقدام به پرداخت صدقه کنند.
 
مدیرکل کمیته امداد خراسان‌ جنوبی با اشاره به عملکرد ۶ ماهه کمیته امداد استان در حوزه توسعه و جذب مشارکت های مردمی، ادامه داد: در این مدت ۸۴ میلیارد و ۴۵۲ میلیون تومان کمک از خیرین، مردم، موسسات خیریه و مراکز نیکوکاری جمع آوری شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۶ درصد افزایش داشته است.
 
سلم آبادی بیان کرد: از این میزان ۳۷ میلیارد و ۵۴ میلیون تومان معادل ۴۴ درصد کمک‌ها به صورت نقدی و ۴۷ میلیارد و ۳۹۸ میلیون تومان معادل ۵۶ درصد کمک‌هانیز به صورت غیر نقدی بوده است،

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌ جنوبی با اشاره به اینکه از مجموع کمک خیرین سه میلیارد و ۲۴۰ میلیون تومان مربوط به صدقات مردمی بوده است خاطر نشان کرد: همچنین چهار میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان زکات بوده است.
وی با بیان اینکه ۱۷ میلیارد و ۱۸۹ میلیون تومان نیز کمک‌های مبتنی بر نیاز به محرومان و نیازمندان خراسان‌ جنوبی بوده است، افزود: همچنین از محل مراکز نیکوکاری نیز ۳۷ میلیارد و ۵۴ میلیون تومان به محرومان کمک شده است

 افزایش ۷۵ درصدی کمک به ایتام و محسنین
سلم آبادی با اشاره به اینکه سهم کمک‌های مردمی به نیازمندان در طرح اکرام ایتام و محسنین از مجموع کمک‌ها ۲۱ میلیارد و ۵۶۳ میلیون تومان است، گفت: نسبت به مدت مشابه سال قبل میزان کمک‌های مردمی در طرح اکرام ایتام و محسنین حدود ۷۵ درصد، صدقات ۴۱ درصد، پرداخت زکات ۵۶ درصد و کمک‌های مبتنی بر نیاز نیز ۲۸ درصد افزایش داشته است.
 
مدیرکل کمیته امداد خراسان‌ جنوبی در ادامه تعداد فرزندان ایتام و محسنین استان را ۹ هزار و ۱۹ نفر و تعداد حامیان را ۳۲ هزار و ۶۶۱ نفر اعلام کرد و افزود: سرانه کمک به هر فرزند یتیم و محسنین ۳۹۶ هزار تومان است.  
وی با اشاره به طرح مدرسه همدل گفت: در این طرح ۶۹ مدرسه خراسان‌جنوبی از ۱۷۰ دانش‌آموز نیازمند نه تنها شهریه‌ای دریافت نکرده بلکه مورد حمایت قرار گرفتند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار