بازرس قضایی و بازرس کل استان عنوان کرد:
بازرس قضایی و بازرس کل خراسان جنوبی درباره عملکرد اداره امور حقوقی و نظارت همگانی این سازمان با بیان اینکه تعداد کل شکایات در شش ماه اول سال جاری در استان 466 مورد بوده است افزود: از این تعداد 420 مورد آن تعیین تکلیف شده و از آمار کسر شده اند.
کد خبر: ۱۰۰۰۳۶۹
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۲ 10 October 2021

مهدی رحیمی یادآور شد: تعداد کل گزارش فساد در نیمه اول سال 230 مورد بوده که تعداد 190 مورد آن تعیین تکلیف شده است.وی با بیان اینکه تعداد کل شکایات و گزارش فساد وارده در شش ماهه سال جاری 696 مورد گزارش شده است، ادامه داد: تعداد کل شکایات و گزارش فساد رسیدگی شده و تعیین تکلیف شده 617 مورد می باشد
بازرس قضایی و بازرس کل خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بازرسی کل استان مجموعه‌ای یکدست، همدل با روحیه انقلابی و جهادی بوده است، خاطر نشان کرد: مجموعه سازمان بازرسی کل کشور در استان گسترده و پهناور خراسان جنوبی، به صورت مضاعف به امر نظارت و بازرسی مشغول می‌باشند به‌طوری‌که در انجام وظایف نظارت و بازرسی، زمان کاری اداری برای این بازرسی کل مطرح نبوده و در بسیاری اوقات، خارج از وقت اداری در استان انجام وظیفه می نمایند.
رحیمی یادآور شد: 8 مورد برنامه بازرسی از ابتدای سال تا کنون در راستای حمایت از سرمایه گذاری و تولید ملی انجام شده است
بازرس قضایی و بازرس کل استان خراسان جنوبی با اشاره به مشارکت و حضور فعال نمایندگان بازرسی کل استان در مجامع و جلسات تصمیم‌گیر استانی در راستای حمایت از سرمایه گذاری، ادامه داد: انجام بازدیدهای سرزده از کارخانه ها و واحدهای تولیدی و ارسال 12 مورد گزارش های هشدار دهنده به دستگاههای اجرایی در راستای حمایت از سرمایه گذاری و تولید ملی از مهمترین فعالیت های این سازمان بوده است. رحیمی در خصوص آمار گزارشهای ابلاغی به دستگاهها در شش ماه سال 1400 با بیان اینکه در این بازه زمانی 28 گزارش ارسال شده است، عنوان کرد: همچنین در این مدت 166 مورد گزارش پیشنهادی و 151 مورد گزارش جریانی داشته ایم که 8 مورد آن اجرا شده است.
وی با اشاره به ابطال و اصلاح مصوبات غیرقانونی مختلف شورای آموزش و پرورش افزود: استرداد مبالغ ریالی قابل توجه پرداختی به اشخاص حقیقی و حقوقی مختلف و متعدد به بیت المال از جمله عملکردهای مجموعه بازرسی استان می باشد.
رحیمی با بیان اینکه در شش ماه اول سال از سوءجریان فرآیند جذب و بکارگیری نیروهای خرید خدمات آموزشی جلوگیری شده است، ادامه داد: همچنین از برگزاری توافقات و انعقاد مصوبات خارج از حدود اختیارات شوراهای اسلامی استان نیز ممانعت به عمل آمده است
وی با بیان اینکه بازرسی کل خراسان جنوبی به موازات انجام وظایف و تکالیف قانونی و بازرسی‌های برنامه‌ای و مدون خود اقدامات قابل توجه دیگری در عرصه‌های مختلف به انجام رسانده است خاطر نشان کرد: نظارت بر روند برگزاری انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و نظارت بر چگونگی انجام وظایف و تکالیف قانونی موضوع مصوبات ستاد ملی و استانی مقابله با بیماری کرونا از سوی دانشگاه علوم پزشکی و سایر مراجع ذی‌ربط از جمله این موارد بوده است.
وی یادآور شد: وضعیت بیماری کرونا در استان و الزام دستگاه‌های مختلف به انجام امور لازم حسب مورد نیز به صورت دقیق رصد شده است.
بازرس قضایی و بازرس کل استان خراسان جنوبی با اشاره به رصد دقیق وضعیت بازار و عرضه کالاهای اساسی و مورد نیاز شهروندان به صورت مستمر، بیان کرد: بازرسی‌های سرزده از واحدهای تولیدی و صنفی ساستان به منظور اطمینان از تامین و عرضه و نیز فروش مناسب آن به شهروندان نیز طبق معمول انجام شده است.
رحیمی یادآور شد: تفاهم‌نامه تهیه مصالح ساختمانی متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن بین دستگاههای مختلف ذی‌ربط و بخش خصوصی به منظور اخذ تخفیف قابل توجه تا 25درصد نسبت به آنها برای اولین بار در کشور به ابتکار بازرسی کل استان خراسان جنوبی انعقاد شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار